דיון בפרלמנט הספרדי על שילוב אוהדים במועדונים

"פאספה", התאחדות מחזיקי מניות המיעוט הספרדית, הינו הגוף שמרכז את כל האוהדים שעדיין מחזיקים במניות של המועדונים הספרדים. מניות אלו הן  שרידים לסוסיוס – הבעלות הקהילתית על המועדונים שהייתה עד לשנות ה-90 נחלת כלל המועדונים בליגה הספרדית.

לוגו התאחדות בעלי מניות המיעוט
לוגו התאחדות בעלי מניות המיעוט

ב"פאספה" חברים מחזיקי מניות המיעוט של ריאל סרגוסה, בטיס, סביליה, אתלטיקו מדריד, אספניול, ריאל סוסיאדד, אלקרטאה, לבנטה ו-ויאמרין.

נשיא "פאספה", חוזה אנחל זאלבה הופיע אנש בפני תת הועדה של הקונגרס הספרדי לספורט מקצועני.  תת הועדה נוסדה באביב שעבר כדי לבחון את רפורמות בחקיקה בספורט המקצועני.

בדיון הוא הציג את הסתירה הקיימת בין שילטון התאגידים בכדורגל הספרדי, למסורת הקהילתית של המועדונים. כמו גם לרעיון של בעלות ללא מטרות רווח שהייתה בבסיס הכדורגל הספרדי עשורים רבים. הוא ציין כי במבחן התוצאה מאז פירוק הסוסיוס ב- 1992, והפיכת המועדונים לחברות בע"מ,  החוב הממוצע של המועדונים גדל, והאוהדים הורחקו מכל מרכזי קבלת ההחלטות.

האבסורד הגדול במצב הינו שהאוהדים מתעניינים יותר בעצם קיומו של המועדון לאורך זמן, ולכן הם חייבים להיות משולבים במערכת כגורם הממתן והמאזן את ההון הפרטי.

זאלבה הניח על שולחן תת הועדה המלצות, החל מהקמת פיקוח תקציבי אקטיבי על המועדונים דרך שילוב האוהדים בהנהלות המועדונים והקמת גוף ספרדי בדומה ליוזמת האוהדים הבריטית, ה"ספורטרס דיירקט", שיתמוך האוהדים שרוצים להיות מעורבים בהתנהלות המועדונים שלהם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *