אוהדי כל אירופה מתאחדים

בעיטת פתיחה – השבוע נערך בניון, שוויץ מפגש של הועד המנהל של ארגון האוהדים האירופאי – ה FSI. במפגש השתתפו חברי הועד המנהל של הארגון מספרד, גרמניה, אנגליה,סלובקיה,נורבגיה,איטליה, בלגיה וישראל. למפגש הגיעו גם ראשי ארגון האוהדים הדני (שבראשו עומד בחור דני, שאביו ישראלי לשעבר…), הארגון הצרפתי והארגון הספרדי. (הארגון הספרדי שחבר בועד המנהל עוסק בעיקר בעניני בעלות, וארגון האוהדים הספרדי עוסק בסוגיות אחרות).על סדר היום של הדיונים, עלו בין היתר אופן שילוב הארגונים החדשים, ענייין המימון מאופ"א, וכנס האוהדים האירופאי השני, שאמור להתקיים ביולי בהמבורג.

מחאת אוהדי הפועל פתח תקווה

  1. כנס האוהדים האירופאי השני – הכנס מתוכנן להתקיים בהמבורג שהינה עיר עם סצינת אוהדים חיה ותוססת. מצד אחד סט.פאולי על אוהדיה הצבעוניים והפעילים מצד שני אוהדי המבורג, אשר הינם איגוד האוהדים בגדול ביותר באירופה ומונים 140,000 חברים. במפגש עלו רעיונות לסדנאות המקצועיות שיתקיימו בכנס, כמו הפעלת קמפיינים, גיוס חברים לקבוצות אוהדים, גיוס משאבים  ועוד…כמו גם רעיונות לשפר את יריד ארגוני האוהדים שהתקיים בכנס הראשון.
  2. שתפו אותי! – אחת מגולות הכותרת בכנס הייתה מפגש של אנשי הועד האירופאי עם צמרת אופ"א. המפגש הורכב ממספר חלקים, בתוך המפגש הוצג בקצרה דו"ח בעניין שיתוף האוהדים בהתנהלות המועדונים, אשר הינו בעל משמעות חסרת תקדים בכדורגל האירופאי, ומהווה את ההמשך של השינוי בתפיסת מקום האוהדים בכדורגל בפרט ובספורט הקבוצתי בכלל.
  3. חיזוק חוגי האוהדים – בישראל נעשו מספר ניסיונות כאלו בעבר על ידי המדינה, שרק בודדים מהם הגיע לשלב הביצועי ברמה מכובדת. בעקבות הפיילוטים (ז"ל) של מחירי הכרטיסים והוצאת השוטרים מיציעי בלומפילד בעונה שעברה, הוחלט במשרד הספורט לעבוד עם חוגי האוהדים בקבוצות אלו. שיתוף פעולה פורה הושג רק עם קבוצת בני יהודה, שבסופו של יום נבנה ממנו חוג אוהדים חדש ופעיל – אריות יהודה.
  4. של מי הקבוצה הזאת? –  קבוצות אוהדים במשבר ביצעו מצידן בשנים האחרונות פעילויות עצמאיות, שהמתקדמת שבהן הינה איגוד האוהדים של הפועל פתח תקווה, שמצליח ללכת בין הטיפות ולגשר בין קבוצות האוהדים השונות של המועדון. אלו העלו הילוך לאחרונה והשבוע הם נפגשו עם רונן אלעד. התצוגה הגאונית שלהם מלפני כ-3 שבועות פותחת את הבלוג "הנהלה קריקטורה….". בלב העניין עומדת סוגיית הליבה של הכדורגל הישראלי. עניין הבעלות והשקיפות. האוהדים שמרכיב בענף הכדורגל, שכל כולו נע סביבם, אך הינם החלק הפגיע מכל.
  5. ירידה באלימות – ראש אג"מ,  ניצב בנצי סאו הציג במפגש עם ראשי ההתאחדות וארגון השחקנים נתונים כי האלימות במגרשים ירדה בחצי השנה החולפת. נתון מעודד, אך כפי שניתן לראות באחד מהדיונים הרבים בפורומים, עדיין אין התייחסות לזירה המרכזית של האלימות – האלימות מחוץ למגרשים בתום המשחקים… ההתאחדות מציגה את העובדה שהיא העבירה את החוק למניעת אלימות בספורט. לשמחת האוהדים, החוק עבר שינויים רבים מהגרסה המקורית, ותודות למשרד המשפטים ירדה הדרישה המקורית של החוק לעונש של מאסר מינימום לאוהדים.
  6. לא אוהב ימי שני – הטוטו וההתאחדות לכדורגל חתמו על הסכם מסחרי לפני זמן מה. אחת התוצאות של ההסכם הינה קיום משחקים בליגה הלאומית ביום שני בשעה 14:30. בתחילת פברואר נשלח מכתב למנכל הטוטו, מר עופר פרי . השבוע הגיעה  התשובה המפתיעה – מר פרי ענה כי ההחלטה על קיום משחקים ב1430 ביום שני, הינה של ההתאחדות לכדורגל. היינו משוכנעים שזו החלטה של המועצה להסדר ההימורים בספורט.   "אני רוצה להדגיש, שהמועצה אינה מתנגדת ואף תומכת בהעתקת משחקים אלו לשעות הערב, מהנימוקים שציינת במכתבך, אך ההחלטה מסורה כל כולה בידי ההתאחדות, שהיא המנהלת את הכדורגל בארץ". עכשיו נחזור להתאחדות לקבל תשובות…
  7. קריזות של שדרני ספורט – כל אוהד כדורגל מכיר את שלל שאגות ה"שער" של שדרנים שונים מרחבי העולם, הידוע שבהם בשנים האחרונות הוא מאיר אינשטין עם שער הניצחון מפריז. בקטע משעשע ביותר מה"עונג".קריין ההוקי רנדי מולר נוהג לפלוט ציטוטים אקראיים מסרטים ושירים בכל פעם שהקבוצה שהוא אוהד מבקיעה שער.
  8.  "יש לי קבוצה להציל" חוזר -האוזן השלישית תקרין באולם קולנוע שלה את הסרט מדי יום רביעי במהלך חודש מרץ (התאריכים המדויקים: 4, 11, 18, ו-25 במרץ) בשעה 19:30 בערב.למי שכבר צפה – צפויות הפתעות, ולמי שלא – יש הזדמנות לתקן ולהפוך את חייו לשלמים יותר.בואו להתרגש ממאבקו הלוחמני של אביר הרומנטיקה משיח, לזעום על האוליגרך הרשע שפל שווידלר, לחוש בצביטה אל מול יופיו כובש הלבבות של התזונאי הפלורנטיני ליאור מני, לבוז לפקיד הבנק הקטנוני ולהזיל דמעה אל מול לב שנשבר במסעדה הודית במנצ'סטר. והכל בתמהיל של מלודרמה בוליוודית, רומנטיקה קסומה ומחאת בריקדות לוחמנית שאיננה אלא פנטזיה מציאותית על חיים בעידן כסף גדול ואזרחים שמשנים את גורלם מול מציאות קפיטליסטית קולוניאליסטית כובשת. וזכרו – מהמקום הזה תבוא המהפכה!(דש מחיים שדמי)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *