אופ”א – יש לכפות בחקיקה שיתוף אוהדים בניהול המועדונים

אתמול השתתפתי בפגישה של הועד המנהל של ארגון האוהדים האירופאי עם ראשי אופ"א, ובראשם נשיא הארגון, מישל פלאטיני.  במפגש הועלו נושאים רבים, אחד מהם היה הצגה של דוח שהוכן על ידי ספורטרס דירקט Supporters Direct – יוזמת האוהדים הבריטית. הדוח נעשה עבור אופ"א כבדיקה התכנות להרחבה של הארגון לאירופה. הדוח בדק שלל מדינות מאירופה והציג את מצב האוהדים בהן ואת ההמלצות לגבי שיתוף האוהדים.

לשם הצגת רוח הדברים בנושא האוהדים בעיני אופ"א, הרי שפלאטיני פתח במילים אלו:  "האוהדים הם הסיבה שאנחנו כאן. האוהדים מגינים עם ערכי הספורט, והם מקושרים רגשית  למועדונים. מאמנים ושחקנים באים והולכים, ולעיתים יש להם רצונות מסחריים".

כל מדינה בדוח הוצגה בשני חלקים, הראשון עסק בפעילות ויזמות האוהדים במדינה, ולאחריו בדיקת ההתכנות לגבי שיתוף האוהדים. הייחודי בדוח הזה הוא, שהחלק של הבדיקה נערך על ידי גוף מקצועי ניטרלי – המכון השוייצרי לחוק השוואתי.  העניין חשוב ביותר, מכיוון שכך שום גוף לא יוכל לבוא ולטעון שהמחקר וההמלצות הינן "מטעם", או בעלות אינטרסים נסתרים.

עיקרי המלצת הדוח לגבי ישראל : "במציאות הישראלית ישנו קושי אמיתי בישראל שאוהדים ירכשו מניות של מועדונים, מכיוון שזו אפשרות שאיננה אפשרית בדרך כלל, ובעייתית כלכלית.
לפי המכון השוויצרי לחוק השוואתי (שערך את הבדיקה בדוח לגבי עניין הבעלות ושיתוף האוהדים), הפיתרון האפקטיבי היחידי הינו לכפות בחקיקה או של המדינה או של ההתאחדות על המועדונים ו/או הגופים שמנהלים את המועדונים את החובה לשמור מקום לנציגים של האוהדים במבנה קבלת ההחלטות של המועדונים…"

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *