בית המשפט העליון ההולנדי פסק כי שירים אנטישמיים אינם חוקיים במגרשי הכדורגל

ב2006 אוהד של דן האג (ADO) נעצר כששר ברחוב את השיר "חמאס, חמאס, כל היהודים לגז". הוא הואשם בשירה פוגענית כלפי קבוצה ספציפית באוכלוסיה ונדון ל-80 שעות עבודה בקהילה. האוהדים עתרו לבית המשפט נגד ההחלטה בטענה  שאין להם דבר נגד יהודים, וכי הפזמון בשימוש של קבוצות אוהדים רבות, וכוונתם הייתה בכלל להתגרות בקבוצות אוהדים אחרות… בית המשפט העליון דחה את הטענות האלו.

אוהדי כדורגל ישתמשו בכל הארסנל המילולי העומד לרשותם בכדי לנגח את אוהדי הקבוצה היריבה עד לנקודה המקובלת בחברה, ובתרבות הכדורגל המקומית. קריאות אנטישמיות מוכרזות בחוק במדינות רבות כלא חוקיות, ולא מתקבלות על הדעת. אך מה במקרה של אייאקס אשר ידועה כקבוצה "יהודית", שאוהדיה פורסים דגלי ישראל במשחקי המועדון? התגובה האינסטינקטיבית של אוהדים רבים הינה שירים אנטישמיים.

דגל ישראל במשחקה של אמסטרדםדגל ישראל במשחקה של אמסטרדם

הרקע היהודי של אייאקס מקורו בתושבים והאוהדים היהודים של הרבים אמסטרדם ואייאקס בטרם מלחמת העולם השניה. אוהדי המועדון אימצו את הזהות היהודית כסמל כבוד ומבחינת מרביתם ללא שום קשר פוליטי לישראל. (למרות שסיימון קופר מערער בצורה מרתקת על הקשר בין אייאקס ליהודים בסיפורו אייאקס,הולנד והמלחמה)אוהדי קבוצות יריבות ובעיקר פיינורד אימצו זהות נגדית, ומציגים במשחקי המועדון דגלי פלסטין.

בחודש מרץ האחרון פנה מרכז המידע והתיעוד הישראלי היושב בהולנד לאוהדי אייאקס לזנוח את האהדה לישראל, בשל תגובות הנגד החריפות שמושלכות לכיוונים פוליטים.   מעניין להשוות את המקרים האלו לישראל, וכל קשר למציאות מקרי לחלוטין…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *