ירידה במספר הצופים במגרשי הכדורגל באנגליה

לפני כמספר ימים ב15.1.07 חברת Virgin Money הבריטית הוציאה דו”ח שמצא שמעל ל40% מאוהדי הכדורגל הולכים לפחות משחקים מבעבר על מנת לחסוך כסף. האוהדים המובילים בנטישת המגרשים לכיוון צפיה בפאבים הם אלו של קבוצות צ’לסי ומנצסטר סיטי .דובר Virgin Money מסר שאומנם נאמנות אוהדי הכדורגל גבוהה מאוד אך בסופו של דבר מישהו צריך לשלם. בפועל המחירים מאמירים והאוהדים נאלצים לקצץ בכמות המשחקים.
הדו”ח מצא כי רק בשנה האחרונה חל גידול של למעלה מ17% במחירי הכרטיסים – יותר מפי 6 מהאינפלציה המקומית!!!
בבדיקה נמצא כי העלות הממוצעת למשחק בעונה החולפת (עונת 2006) עמדה על 77.95 פאונד בממוצע. נתון זה מתבסס על שיכלול של העלויות השונות של חווית הצפיה במשחק. החישוב כלל את עלות הדלק,בירה,אוכל,רכבת,כרטיס למשחק,חולצת מועדון,עלות משחק בתשלום בטלויזיה ותוכניית משחק.
השנה העלות למשחק קפצה פלאים,ועתה עומד המספר על 91.46 פאונד!!! עיקר ההתייקרות נובע מעליית מחירי הכרטיסים,חולצות רשמיות של המועדון ומחירי המזון. עיקר האוהדים שנפגעים מכך הם אוהדי הקבוצות בליגת הפרמייר שיפ. לטענת עורכי המחקר,אם המועדונים לא יהיו קשובים לרחשי הלב של האוהדים בטווח הארוך הם ישלמו מחיר כבד מאוד בטווח הארוך.
גם הליגות הנמוכות יותר מאבדות צופים, בין 35%-40% מדירים את רגליהם מהיציעים בליגות אלו.
המחקר גילה גם מי הם האוהדים המסורים יותר,אלו שעליית המחירים המטורפת לא מונעת מהם ללכת למגרשים.בראש המסורים ניצבים אוהדי מנצסטר יוניטד,שפילד,ויגאן וארסנל.
אירגון אוהדי הכדורגל הבריטי מסר כי יש גבול לניצול נאמנות האוהדים. הכדורגל הולך ומאבד את מעמדו כמשחק עממי ועל מוסדות הכדורגל הרשמים לעשות מעשה.
THE SUN

QCK

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *