מסיבת התה של בוסטון בהופעות אורח בפתח תקווה

אוהדי הפועל פתח תקוה ערכו ב25.5.07 במסגרת פעילותם למען הקבוצה, ובמאבקם נגד רונן אלעד ומאיר שמיר, את מסיבת התה של בוסטון.

בארוע אשר התקיים מול משרדי רונן אלעד באזור התעשיה בפתח תקוה, ישבו אוהדי הקבוצה מסביב לשולחן עגול, שתו תה ואכלו עוגיות.

לצידם עמד דוכן עם השלט "שולחן נקי", כרמז עבה ליאיר רבינוביץ' העומד בראש הבקרה התקציבית, שהצהיר בעבר שמאיר שמאיר שמיר הותיר אחריו "שולחן נקי", ולבעלי הקבוצה אשר מערפלים עד עצם היום הזה את מצבה הכספי של הקבוצה.

אוהדי הפועל פתח תקווה בחרו את השם "מסיבת התה של בוסטון", מכיוון שהיא נחשבת לצעד הראשון בדרך לשיחרור ארצות הברית מעול בריטניה.

למה בוסטון?  רונן אלעד הבעלים הרשמים של הקבוצה מתגורר בעיר.

למה מסיבת התה?  מכיוון שפעם אחר פעם מציינים בעלי עניין כי מאיר שמיר "הוברח" מהקבוצה בגלל התנהגות פרועה של אוהדי הפועל פתח תקוה. זאת לצד וניסיונות חוזרים ונשנים להציג את אוהדי הפועל פתח תקוה כחבורה של אוהדים אלימים. הרעיון היה לבצע עקיצה על האמירה הזו "הלוא אנחנו הלא בני תרבות בעלי גינונים בריטיים".

מסיבת התה של בוסטון בפתח תקווה
אירגוני האוהדים של הפועל פתח תקווה

הפנתרים

החזית הכחולה

המפקד הכחול – אירגון הגג של אוהדי הפועל פתח תקווה

רקע:

מסיבת התה של בוסטון נערכה כארוע מחאה בנמל העיר בשנת 1773, ונחשבת כסמל במאבק לעצמאות ארצות הברית.

המסיבה נערכה כאות מחאה על מיסוי הכבד שהוטל על הקולוניות הבריטיות בצפון אמריקה. הקולוניות אשר לא זכו לייצוג בפרלמנט הבריטי, לא יכלו להשפיע על החלטת המיסוי. אחד המוחים נגד ההחלטה – ג'ון הנקוק  הואשם בהברחה סחורת, וספינתו הוחרמה. כפעולת תגמול יזם הנקוק חרם על חברת הודו המזרחית. החברה האימפריאליסטית הבריטית, שעסקה בהובלת סחורות ברחבי העולם. החרם הביא לכך שבחברה הצטבר מלאי עצום של תה ללא קונים. בכדי שמלאי התה ימכר בשווקים השונים בקולוניות, הפרלמנט הבריטי פתר את חברת הודו המזרחית ממכס. הקולוניות מצידן הגיבו בכך שמנעו את עגינות ספינות החברה בנמליהן.לבסוף הן עגנו בנמל בוסטון, כשהן מלוות בצי הבריטי.

יום לפני מועד פריקת הסחורות בנמל, פשטו תושבי בוסטון מחופשים לאינדיאנים על הספינות שהובילו תה, והשליכו אותו לים. הפעולה זכתה לכינוי "מסיבת התה של בוסטון".

מסיבת התה המקורית

 מסיבת התה המקורית

מבוסס על מאמר ויקיפדיה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *