המפות של ביל

נעדרתי  3 שבועות מהבלוג אחרי כנס האוהדים האירופאי בהמבורג, בחורה חדשה ועוד… חזרתי עם כמות ע צ ו מ ה של חומרים שאני מעבד בימים אלו, ואעלה לבלוג בימים הקרובים. מדי פעם אני נתקל באתר יוצא דופן, שאיננו קישור לידע, או סיפור או כל תיאור אחר של כדורגל, אלא שניתן להגדירו כ"בעל ערך מוסף".

אחת מבנות הזוג שלי תהתה זמן רב מהיכן אני מכיר כל כך הרבה ערים ומקומות בעולם. אומנם למדתי תואר ראשון בגיאוגרפיה אך שם התמקדנו בעיקר בדגלים (בדיחות של גיאוגרפים). סיפרתי לה שלחלק ניכר מאוהדי הכדורגל יש ידע גיאוגרפי עצום, שנותן להם יתרון שיא במשחקי טריוויה למינהם, מכיוון שהם מכירים קבוצות מכל מדינה וחור על פני הגלובוס, וכפועל יוצא שולטים בידע נכסף. אכן, אוהדי הכדורגל שולטים בגלובוס.

מפות הספורט של ביל הוא אתר בגדר "בעל ערך מוסף", מאסטרפיס. הייתי בשימחה מפרגן ומספר לכם על ביל, רק שהוא עצמו לא מספר מאום לא עצמו…האתר מכיל מפות גיאורפיות של ליגות שונות בעולם ונתונים משלימים נוספים כגון מיקומם של המועדונים בכל ליגה ,מספרי צופים, תארים, הישגי שיא וכדומה. האתר בנוי כך שמופיע תקציר אודות המפה, וכניסה למפה שמוסיפה למציאות שאנו מכירים היבט שונה. מופיעות מפות שונות על אותה מדינה, ליגות שונות, מפות המציגות את העולות החדשות מגרמניה או לחילופין מפות רטרו אשר ברובן אינן של כדורגל, אך זו של עונת 77-78 האנגלית בוודאי מעלה זכרונות ללא מעט אוהדים…

קראתם ולא ידעתם מהיכן מגיעות הקבוצות בברזיל ? ואולי מפות שונות של הגביע האנגלי ? ליגה רוסית ?ברזילאית ?… אני למשל חשבתי עד היום שבליגה היוונית יש רק קבוצה אחת מכרתים…מסתבר שלא.

ואולי בכלל אתם אוהדים קבוצה מהליגה האנגלית החמישית ותהיתם להיכן היא נוסעת בכל מחזור?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *