המקרה של בובאן בשעת לילה מאוחרת

לפני כשבועיים בעוד דרבי פתח תקוואי סוער ירק שחקן מכבי פתח תקווה בובאן גרנצ'ארוב על שחקן הפועל פתח תקווה גל כהן.

זהו מקרה בוחן מרתק עם כמה וכמה אפשרויות לעתיד.  לא נכנס לדיון האם השחקנים מהווים דמות לחיקוי, אך ללא ספק התרחש כאן אירוע שמחייב פעולה פומבית של גופי הכדורגל.  מועדון הפועל פתח תקווה בחר שלא להגיש תלונה מול ההתאחדות לכדורגל, והעולם יכל להמשיך לקבל עוד התרחשות לא כשרה בכדורגל הישראלי.

האוהדים – לפני כשנתיים הוקם איגוד אוהדי הפועל פתח תקווה. זהו איננו עוד ארגון אוהדים אלא עמותה אשר מיוצגים בה חלקים שונים של היציע, ובראשה עומד נשיא כבוד, שחקן העבר המפואר ג'רי חלדי.  עצם הקמת איגוד אוהדים, הן כגוף אשר מייצג את החלקים השונים של היציע, ובעל מנדט מייצג מהם מביאה את כל תחום האוהדים לרמה אחרת.אוהדים שרוצים לתרום, אך אינם מוצאים את מקומם בעידוד מהיציע או בניהול אתרי אוהדים, באים לידי ביטוי בגוף שכזה.חבר האיגוד, עו"ד דור ליאונד הגיש תלונה להתאחדות לכדורגל בשם האיגוד. עצם העובדה שאיגוד האוהדים הוא יישות משפטית מאפשרת לו מגוון פעולות נרחב, החל מהגשת תלונה ועד לגיוס משאבים וחסויות.

הפניה להתאחדות נעשתה על בסיס תקדים משפטי מלפני שנתיים וחצי ובו נקבע כי לאוהדי כדורגל יש זכות לעתור לבית הדין של ההתאחדות. על הסיפור החל בעתירה של אוהדי הפועל פתח תקווה להתאחדות, שנדחתה בתחילה מהסיבה שעד אז, אוהדים לא היו בעלי זכות כלל לפנות לבית הדין של ההתאחדות. על פי המערכת המשפטית של ההתאחדות האוהדים היו חסרי מעמד.  בית דין אזרחי נתן להם את האפשרות לעשות כן.

היריקה – לפני מספר חודשים בעת כינוס של הועד המנהל של ארגון האוהדים האירופאי עם ראשי אופ"א, שאלתי את האחראי על בית הדין של אופ"א שאלה בתחום דומה. שני מקרים בהם שחקני קבוצה א' התגרו עם תום המשחק באוהדים קבוצה ב', ובעקבות זאת האוהדים נענשו. פעם אחת על ידי מג"ב ופעם שניה בעונש רדיוס… התשובה של אופ"א הייתה נחרצת. אוהדים יכולים לפנות לבית הדין של אופ"א ולהתלונן על ארוע מסוג זה, כשעדות מכלי התקשורת מספקת בהחלט.פניה כזו טרם נעשתה…

לכן יהיה מאוד מעניין לראות, כיצד בית הדין של  ההתאחדות יתיחס לפניה, ומידה ויתקיים הליך משמעתי, מי יזומן אליו…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *