תהלוכות אוהדים – אירופה מול אמריקה

אי שם בסוף 2007 כתבתי על מסעו של דרו קארי וקבוצת סיאטל סאונדרס. מאז הקבוצה החלה את השתתפותה הפעילה בליגה, ודרו קארי מצא דרך מעניינת ליישם את החלום שלו, הדי חריג בנוף האמריקאי – מודל ברצלונה בו האוהדים הינם הבעלים.

כדי לשתף את האוהדים, הקים דרו קארי את ברית מועדון הכדורגל של סיאטל.גוף אשר דרו הינו היו"ר ויתר בעלי המועדון הסכימו לתת לו את היכולות והסמכויות לייצג ולשתף את האוהדים. לדוגמא, הם קיבלו סמכות משמעותית בדמות האפשרות להחליף את המנהל הכללי של המועדון. אך הם קיבלו סמכות נוספת…

באירופה לפני משחקים גדולים מתקיימות צעדות מאורגנות של אוהדי קבוצות החוץ אשר מגיעים ברכבות, אל איצטדיון הקבוצה המארחת. מי מכם שהשתתף בצעדות אלו, יודע את הערך המוסף שהן מביאות לחווית המשחק. דרו קארי והברית דחפו לפעילות מאוד דומה, אך מחוברת לתרבות האמריקאית – תזמורת מצעדים (דומה לזו המופיעה גם בתחילת "המופע של דרו קארי") היחידה בכדורגל האמריקאי. חברי הברית בחרו את השם לתזמורת אשר ללא ספק מציגה סוג אחר לחלוטין של תרבות אהדה מזו המוכר לנו.

לפני כל משחק מתקיימת צעדה של התזמורת על האוהדים ממרכז העיר אל איצטדיון הקבוצה. חברי הברית בחרו לה שם ובמהלך המשחקים היא יושבת יחד עם האוהדים ביציע.

אז קבלו את הגרסה האירופאית המקורית (אוהדי בורוסיה דורטמונד)

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=LIUNNCFRfQ0[/youtube]

ועכשיו קחו נשימה עמוקה – הגרסה של סיאטל

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=mrYVevivmBM&feature=related[/youtube]

ועם כבוד היו"ר דרו קארי

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=s4Aq3fPCB_s[/youtube]

ובמהלך משחק ביציע עם האוהדים

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=uMIseyGxB8w&feature=related[/youtube]

…ובחזרה לברית (בכל זאת). זו  פועלת כמו כל ארגון חברים דמוקרטי,אשר החברות  אליו נעשית אוטומטית לכל בעל מנוי שנתי או בתשלום נפרד. בראש הברית עומדת מועצה, אשר אליה יכול כל חבר להיבחר בתנאי שקיבל לפחות 25 קולות.  5 חברי מועצה נבחרים על ידי הבעלים לשבת בועד המייעץ של המועדון, אשר מורכב  מהבעלים עצמם, צוות טכני, נציגי התאגידים התומכים במועדון. חברי המועצה מחוייבים להגיע לכל המפגש הרשמיים, ולהעביר את דעות, ההצעות ובקשות  האוהדים ישירות לבעלי המועדון.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *