מקומו של האוהד – בין הפועל חולון להפועל רמת גן

היחס לאוהדים נע על קנה מידה נרחב ויכול לבוא לידי ביטוי ברמות שונות. בשבועות האחרונים התרחשו שני אירועים אשר כל אחד מהם הינו קרוב מאוד לקצה של היחס לאוהדים לחיוב כשותפים או לשלילה, כמזיקים למועדון. שני האירועים הינם יוצאי דופן וחריגים בנוף הספורט הישראלי, ומעידים כי לאחר שנים רבות של פעילות האוהדים למען זכויותיהם מתחיל השינוי לחלחל לחלקים נוספים של עולם הספורט. מי יתן והראשון שבהם יהפוך לנחלת הכלל והשני יהיה אפיזודה חולפת.

כבר כתבתי בעבר על כך שפעולות מדהימות בתחום האוהדים מגיעות מהכדורסל. בהפועל חולון הוקמה לאחרונה הנהלה חדשה המורכבת מאוהדי הקבוצה יעקב הרן, איתן לנציאנו, מיקי אבירם ורוני דוברת בראשותו של היו"ר שוורץ טובי.  החברים החדשים בהנהלה הינם אוהדים שנותנים את מרצם,זמנם וכספם למען המועדון, ועשו כן גם בעונה החולפת וכל זאת מאהבה נטו ובהתנדבות מלאה. בחולון לא חוששים מהאוהדים, ויותר מכך, רואים בהם שותפים אמיתים. ראו אילו פעולות מדהימות אפשר לעשות שעובדים ביחד ולמנף את המועדון.

אוהדים אחרים שאינם חברים באופן רשמי בהנהלה מוצאים מקומות חשובים לא פחות לתרום בהם, החל בכל שהאוהדים קיבלו לידיהם חלק ניכר משיווק המועדון ועד להבאת הספונסר הראשי של  המועדון בעונה החולפת.

גיל כהן, אוהד הפועל חולון מספר על התהליך כולו שהחל לאחר האירוע בו הושלך החזיז בנובמבר 2007 ובו נפגע המאבטח של הפועל ירושלים.

הפועל חולון מול הפועל רמת גן

לעומת זאת ישנם מקרים אשר בהם הולכים מאוד מאוד רחוק ביחס לאוהדים, ולאוו דווקא על ידי קירוב וחיבוק שלהם אל לב המערכת. הכדורגל הישראלי ידע ויודע לא מעט מחאות אוהדים מול הנהלות המועדונים, אך ישנם קווים של נחצו מעולם, ובראשם יציאה ברורה ונחרצת של מועדון נגד אוהד מסור ומוביל. האתר הרשמי של הפועל רמת גן בחר לעשות כן, ולהשתלח בצורה יוצאת דופן בירון בר לב, אוהד מסור בעל אתר המכתש, שהיה בעבר אף מנהל השיווק ומנכל המועדון.

מילותיו של שלמה מן מתארות זאת בצורה הטובה ביותר " אינני זוכר מתי אי פעם פירסמה קבוצה הודעה רשמית נגד אחד מאוהדיה. אוהדי מכבי ת"א ניהלו בשנים האחרונות מאבק מר נגד קבוצתם, ומעולם לא יצאה הודעה רשמית מקרית שלום המנתחת את אופיו של מנהיג המרד, קוראת להוקיע אותו ומאיימת לתבוע אותו. לא מכבי ת"א, לא בית"ר ירושלים, לא הפועל ת"א, לא כפ"ס, לא הפועל פ"ת, לא הפועל באר שבע, לא הפועל חיפה – כולן קבוצות שעברו בעשור האחרון גלי מחאה של אוהדים בנושאים שונים. רק בהפועל ר"ג השלווה והמצליחה גילו פתאום סרטן המאיים להכחיד את המועדון, ומיהרו להזהיר מפניו" להמשך קריאה לחצו כאן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *