מחאת אוהדי צפון אירלנד – יש גבול לאחדות!

שר החוץ האירי דרמוט אהרן הכריז בעת הארוחה השנתית של אירגון  כתבי הכדורגל המקומים כי הגיע הזמן לאחד את נבחרת אירלנד עם זו של צפון אירלנד. לטענתו כל אוהדי הכדורגל באי האירי מייחלים לרגע הזה, והאיחוד חייב להיות יקר לליבו לכל אוהב ספורט. קריאת השר הביאה לתגובות נזעמות,נשיא התאחדות הכדורגל האירית הזהיר את השר שלא יעז להעלות על דעתו להכניס את נבחרת הצפון לתוכניות. הוא הוסיף כי המצב כיום מספק את ההתאחדויות של שתי המדינות. הנשיא הוסיף כי איחוד יפגע רבות בכדורגלנים אשר מעונינים לייצג את מדינתם…האפשרות להגיע לנבחרת הלאומית תפחת ב50%.  אירגון אוהדי נבחרת צפון אירלנד הגיב כי רעיונות אלו עולים מפעם לפעם,אך הפעם  ההקשר מוזר ביותר.זאת  מכיוון שזוהי הפעם הראשונה בהיסטוריה שנבחרת צפון אירלנד מדורגת מעל זו של אירלנד.
גביע סטנטהעל רקע הדיון הסוער בכדורגל הצפון אירי אשר מציף את סוגיות של זהות לאומית וספורט חייבים לציין שישנם כ30 גופים בענפי ספורט אחרים המייצגים את שני חלקי אירלנד – הצפוני והדרומי. יותר מכך, בכדורגל מתקיים גביע סטנטה המשותף לשתי המדינות (תחרות בין 4 הקבוצות הבכירות של אירלנד וצפון אירלנד).
השר קינח את נאומו בקריאה לאיחוד הליגות המקומית, הוא הטעים את דרישתו בכך שמעבר לשיקולים פוליטים, ליגה כזו תביא יותר משאבים וכסף שישפרו עוד את רמת הכדורגל האירי.
מקור

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *