התאחדות פעילי הכדורגל B.A.F.F.

באירופה קיימים כמה וכמה אירגוני אוהדים, אשר פועלים ברמות שונות לקדם את זכויות האוהדים בדרכים שונות. בישראל ישנם ניצנים ראשונים של פעילות בנושא, אך עדין חלק גדול מהאוהדים רואה עצמו כשותף פסיבי לכדורגל – משלם כרטיס והולך הביתה. הניצנים של פעילות אוהדי הכדורגל בארץ למען זכויותיהם נראים ונראו בפעילויות שונות בעבר. כיום זוהי פעילות אוהדי הפועל ת"א למען אוסישקין, פעילות אוהדי הפועל ירושלים, הפועל באר שבע-עמותת אוה"ב והמפקד הכחול של הפועל פתח תקווה להצלת קבוצתם, ולפני מספר שנים קטן – החולצות השחורות של מכבי תל אביב.

בסדרת פוסטים, אסקור את האירגונים הפועלים בנושא באירופה. כשבראשם ניצבים הSupporters Direct  – יוזמת האוהדים הממשלתית הבריטית, הFSF -התאחדות האוהדים האנגלתי וBAFF הגרמני.

 B.A.F.F. – Bündnis aktiver Fußballfans BAFF - לוגו אירגון פעילי הכדורגל הגרמני

האירגון נוסד ב 1993 על ידי 15 מועדוני אוהדים, ושמו המקורי היה התאחדות יוזמות ואירגוני האוהדים האנטיפשיסטים –

 Bündnis antifaschistischer Fanclubs und Faninitiativen. האירגון, בדומה לאירגונים חברתים אחרים בגרמניה, הינו בעל זהות פוליטית מובהקת. האירגון מצהיר על אג'נדה חברתית מצד שמאל של המפה.כשמו המקורי, הוא החל כהתארגנות של אוהדים נגד הימין הקיצוני.

תפיסת העולם הפוליטית של האירגון הינה  נגד שנאת זרים, גזענות, אפליה וסקסיזם בכל הקשר במגרשי הכדורגל.

כעבור 5 שנים ב 1998 שונה השם

ל ,B.A.F.F. – Bündnis aktiver Fußballfans   זאת מתוך מטרה לפתוח את האפשרות ליוזמות אוהדים מתחומים שונים להצטרף לאירגון.

כיום חברים באירגון כ-200 אוהדים וגופי כדורגל (חוגי אוהדים,אירגונים אנטי פאשיסטים, פאנזינים ועוד). האירגון עוסק בקידום זכויות האוהדים. מטרתו הינה שימור תרבות האוהדים בכדורגל. קידום המטרה נעשה על ידי מאבקים בתחומים שונים. כמובן שמעצם שמו המקורי נמצא האירגון  במאבק מתמיד בגזענות ואפליה. זאת לצד פעילות נגד  הפירסום והמסחור המוגזם בכדורגל והשלכותיו (ביטול יציעי העמידה והפיכתם ליציעי ישיבה בכל האיצטדיון, השלטון הכל יכול של הטלויזיה, שעות פתיחת המשחקים הלא סבירות, מחירי כרטיסים, חלוקת כרטיסים לא הוגנות ועוד), וכמובן (איך אפשר בלי לצערנו?) ההתנהגות המשטרה. פרולאו BAFFפעילי האירגון  פרוסים ברחבי גרמניה ופועלים לקידום מטרות האירגון בקבוצות מקומיות.חלק גדול מחבריו הינם מסט. פאולי (מועדון כדורגל מהמבורג אשר אוהדיו, נמנים על השמאל החברתי, ונחשבים לסמל למעורבות אוהדים ותרבות כדורגל). דרכי הפעילות בקבוצות המקומיות מגוונות. הן נעות בין פעילויות במגרשים כמו הפצת  פאנזינים, כמו גם פעילות רחבה באתרי האינטרנט (ניתן למצוא את הלוגו של האירגון באתרי אוהדים רבים), פרוייקטים אזוריים נקודתיים, קמפיינים כמו שמירה על יציעי העמידה,פעולות ישירות ועוד.
פעמים בשנה, בחורף ובקיץ, מתקיימות פגישות ארציות – קונגרס אוהדים, בהן משתתפים כ300 פעילי כדורגל. בפגישות מתארחים עיתונאי ספורט, ראשי אירגוני אוהדים, נציגי מוסדות הכדורגל,אירגון שחקנים הגרמני,נציגי משטרה וטלויזיה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *