שומרים עליהם שומרים עלינו

בפוסט הקודם אודות מצב האוהדים באנגליה, ציינה דני מארגון האוהדים האירופאי, כי מצב היחסים בין האוהדים למשטרה טוב יחסית לשאר היבשת. היא הסבירה זאת בכך שהשוטרים האנגלים אדיבים, ורואים עצמם כמשרתי ציבור.

השנה בדומה ל"משמר האוהדים" של היציע" בישראל, יוזמות דומה בבלגיה וגרמניה, החליטו גם באנגליה לקיים מעקב עצמאי של האוהדים על התנהגות השוטרים והמאבטחים ביציעים, זאת מכייוון שמתרחשות  תקריות בין אוהדים לשוטרים ומאבטחים, האוהדים מוצגים באור שלילי, ומתקיים תהליך של דמוניזציה, בו האוהדים מוצגים על פי רוב כאשמים. לחילופין האוהדים מוצאים עצמם ללא יכולת לפעול לשנות את המצב, מכיוון שמקבלי ההחלטות דורשים לקבל הוכחות ונתונים.

פעולות כאלו של אוהדים באות לאסוף מידע, ולמתן תגובות של המשטרה במקרים של אירועים חריגים ביציעים…האירגון האנגלי הפיק פלייר בגודל של כרטיס ביקור והחל להפיץ אותו במגרשים. כותרתו "שומרים עליהם, שומרים עלינו", ומתחתיו ההסבר "בהמשך לתלונות שהגיעו מאוהדים במשחקי בעונה החולפת…אנחנו רוצים לשמוע אתכם…משוב חיובי או שלילי, על פעולות המשטרה והמאבטחים במשחק היום… כל המידע ישמר בצורה חשאית".
משמר המשטרה האנגלי צד א

בצידו השני של הכרטיס, מופיעות זכויות האוהד "בדיקה וחיפוש: אם נעצרת במקום ציבורי, אינך צריך להוריד יותר מהמעיל שלך (וכפפות), אלא אם אתה חשוד בנשיאת כלי נשקף אזי תתבקש להוריד כיסוי ראש. הורדה של ביגוד נוסף או חפצי דת תתבצע במקום ראוי", וממשיכים בפסקה שניה " למשטרה אין כח חוקי לקחת תמונה שלך בכוח. תמונה שנלקחה יכולה להישמר במאגר שבע שנים. אם אינך רוצה להצטלם סובב את ראשך או שים ידיים על הפנים"

הייעוץ ניתן על ידי בית ספר למשפט…
משמר המשטרה האנגלי צד ב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *